Régebben érkezett vélemények

2010. február 19 – 20. Erőszakmentes kommunikáció Rambala Évával

Mikor Rambala Évával összeült a kis csapatunk, senki sem tudhatta pontosan, hogy mi újat is fog kapni azon a hétvégén. Azt pedig végképp’ nem gondoltam volna, hogy ennek a témának a szögletesebb gondolkodású, gyakorlatias férfiagy számára is lesz mondanivalója.

Éva a szituációs gyakorlatok végzésénél személyesen átélt és elmesélt nézeteltéréseinket játszotta el bábfiguráinak segítségével, a hallottakra könnyű visszaemlékezni és tanulni belőlük, ha az ember visszaidézi, mit is csinált ilyenkor a Sakál a Zsiráffal…

Erősebb emlékekkel jobban is tudom használni az EMK lépéseit a saját példáimba ültetve, hogy se agresszív, se meghunyászkodó ne legyek a mindennapi konfliktus helyzetekben.

De nem csak ilyen „háborús” helyzetek vannak, jó esetben ebből van kevesebb…
A kapcsolatokat ápolni is kellene, ahhoz is kaptam eszközöket, hogy felfedezzem a körülöttem élők „ szeretetnyelvét”, vagyis azokat a gesztusokat, amit a másik a mi törődésünk kifejeződésének tart. Ugyanis lehet, hogy a párunk falra mászik attól, ha mi az ágyba visszük a reggelijét, de ugyanakkor napokra feltöltődik egy öleléstől…


2010. február 26 – 27. Gondolattisztítás Milunovits Dragannal

„ Képzeljük el, hogy tudatunk víztükörhöz hasonlít és minden egyes tudatosult benyomás és gondolat a vízbe hajított köveknek felelnek meg.” – mondta nekünk Dragan, majd megkérte a csoportot, hogy minden, a múltunkra és jövőnkre vonatkozó gondolatot vegyünk ki a „kőkészletünkből”, így nem marad más, csak a jelen pillanat benyomásai.

A rendkívül szokatlan helyzetet megteremteni nem volt problémamentes, hiszen évtizedekig tapasztaltuk ennek ellenkezőjét…

Dragan vezetésével a tudat kiürítésének élményét a kis csoport tagjai egymás szemében elveszve tapasztalhatták meg. Mikor túllépek a zavaron és a fenyegetettség érzésén, jön az a kritikamentes szemlélődés, ami végre jelentéssel tölti meg számomra a közkeletű hasonlatot. A víz tükre elkezd kisimulni…

Meglátom a másik valódi arcát… Vajon a saját valómat is megláthatom így?

Persze önmagunk megtapasztalása türelmet és következetességet igényel, de ez a rövid kis együtt töltött idő is elég ahhoz, hogy eszközeinket tudatosítsuk és inspirációt merítsünk egymás élményeiből.

B.Á.

 

A 2009. december 2-i nyilvános bemutatkozó előadás/beszélgetés kérdőíveinek értékelése
Mi keltette fel az érdeklődését:

  • Mód, hogy kihozd magadból a maximumot témák érintése (29 éves egyetemista)
  • A kommunikáció és a párkapcsolati kérdések feszegetése véleményem szerint az emberi önbecsülés alfáját jelenti (26 éves egyetemista)
  • Szeretném megtanulni, hogyan valósítsam meg a céljaimat, hogyan lehetek sikeres az életben (18 éves középiskolás)
  • Az EMK-val már korábban is volt dolgom, és abszolút úgy gondolom, hogy az enyém lehet a Világ! (18 éves középiskolás, önkéntes munkás)
  • A tudatos életmód fogott meg leginkább (28 éves főiskolás)
  • Több hasonló előadás, inger ért az elmúlt fél évben; tele vagyok kérdéssel az élettel kapcsolatban, és eddig ezek az előadások indítottak meg leginkább a változásban és megértésben (25 éves óvodapedagógus)

Segítséget szeretne ebben:

  • A képzéssel segítséget szeretnék kapni a manipuláció tudatos megszűréséhez és az érzelmek hiteles kifejezéséhez (26 éves egyetemista)
  • Megfelelő párkapcsolat kialakítása (29 éves egyetemista)
  • Egyéni és szakmai fejlődés, szexualitás, kommunikáció (37 éves pszichopedagógus)
  • Környezetem megváltoztatásához, elméleti kérdések feltárásához (18 éves középiskolás, önkéntes munkás)
  • Tömören az élethez, de leegyszerűsítve a mindennapi küzdelemhez, a teljességhez. (28 éves főiskolás)
  • Szeretném megtanulni értékelni magam, szeretnék megtanulni rendesen kommunikálni, és szeretném jobban érteni a párkapcsolatokat (25 éves óvodapedagógus)

Miről hallana még szívesen:

  • Érdekel a tartós párkapcsolat, kompromisszumok nélkül (26 éves egyetemista)
  • Reklámok szerepe és a párkapcsolat (18 éves főiskolás)
  • pszichológiai dolgokról, viselkedés-elemzésről (21 éves főiskolás)
  • kisebb, fiatalabb gyerekeknek szóló előadássorozat (46 éves sportpedagógus)

Mi tetszett különösen:

  • „Látszólag” hozzáértő emberek szóltak hozzá (29 éves egyetemista)
  • Tetszett, hogy a „hallgatókkal” baráti kapcsolat kialakítása a cél” (17 éves egyetemista)
  • A színek jelentősége (18 éves középiskolás)
  • A párkapcsolat kialakulása és javítása (18 éves főiskolás)
  • Az erőszakmentes kommunikáció (32 éves alkalmazott)
  • A közvetlenség (37 éves pszichopedagógus)
  • Hogy provokálhattam (22 éves egyetemista)
  • Pedagógiai munkámhoz és saját életemhez úgy érzem, rengeteget kell még tanulnom (46 éves sportpedagógus)
  • A kötetlen hangnem és a családias hangulat nagyon megfogott. nagyon szívesen ismernék meg több gyakorlati tapasztalati technikát (18 éves középiskolás, önkéntes munkás)
  • A témák érdekesek, de legyen interaktívabb (28 éves főiskolás)
  • Tetszett a nyitottság és a feltétel nélküli mosoly (25 éves óvodapedagógus)

Vissza a vélemények oldalhoz.
Vissza a kezdőlapra